FIMAGEn seminaari: Luovan sisällön lisensointi

Kuinka luovaa sisältöä lisensoidaan – sisältöjen myynti liiketoimintamallina

Tule kuuntelemaan ja oppimaan lisensoinnin tarjoamista mahdollisuuksista luovan alan liiketoiminnassa ja kansainvälistymisessä FIMAGEn syksyn seminaariin torstaina 28.9.2017. Puhujina Kati Uusi-Rauva (AGMA ry), Edward Höglund (Epidemic Sound), Heikki Laaninen (5th Wave Brands) sekä Metsämarja Aittokoski ( Experience Oy).

FIMAGEn aamuseminaari tarjoaa ajankohtaisen katsauksen lisensoinnista luovan alan ammattilaisten silmin. Tapahtumassa kuullaan lisensoinnin merkityksestä kansainvälistymisen näkökulmasta, tv-sarjan oikeuksien myynnistä ja lisensoinnista, musiikkibisneksen murroksesta ja agenttiyhteistyön mahdollisuuksista.

Tapahtumassa pohditaan, miten lisensointia voidaan hyödyntää luovan alan liiketoiminnassa, mitä uusia mahdollisuuksia se avaa yritykselle ja asiakkaille ja miten lisensointi muuttaa luovan alan ansaintalogiikkaa. Olit sitten kuvaaja, säveltäjä, graafikko tai minkä tahansa muun sisältöjä tuottavan luovan alan ammattilainen, tästä aamusta voit saada paljon irti!

Varaa paikkasi tapahtumaan! Tilaisuus on maksuton, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen. Paikat täytetään ilmoittaumisjärjestyksessä. Lämpimästi tervetuloa! Ilmoittautuminen FIMAGEn verkkokaupan kautta.

Aika: torstai 28.9.2017 kello 08.45-12.00

Paikka: SES auditoria, Kanavakatu 12, 00160 Helsinki ( Katajanokka)

Ohjelma:

Kello 08.45-09.15 Aamukahvit ja ilmoittautuminen

Kello 09.15-09.20 Tervetulosanat ja päivän ohjelma

Kello 09.20-09.40 Lisensointi kansainvälistymisen työkaluna, Heikki Laaninen, 5th Wave

Kello 09.40-10.00 Epidemic Sound – Soundtracking the next generation of content creators, Edward Höglund, Epidemic Sound

Kello 10.00 – 10.20 Mahdollistaja vai välistävetäjä: Agenttiyhteistyön hyötyjä, Kati Uusi-Rauva, Agma ry

Kello 10.20- 10.40 Animaatiohahmot, tv-sarjat ja lisensointi, Metsämarja Aittokoski, Experience Oy

Kello 10.40-11.15 Kahvitauko

Kello 11.15-12.00 Paneeli: Lisensointi luovilla aloilla NYT

Panelistit: Jenni-Justiina Niemi (Keksi Agency), Edward Höglund, Heikki Laaninen, Metsämarja Aittokoski Vetäjä: Kati Uusi-Rauva

Puhujat:

Kati Uusi-Rauva on AGMA ry:n toiminnanjohtaja ja yrittäjä. Uusi-Rauvalla on laaja kokemus yritysten kehittämisestä ja työskentelystä luovilla aloilla. Uusi-Rauva on toiminut tuottajana, ostajana, kouluttajana, kehittäjänä ja konsulttina luovilla aloilla vuodesta 1997 lähtien mm. SATU ry:ssä tapahtumatuottajana, Cube Entertainmentissä vastaavana pelituottajana, TeliaSoneralla sisältöjen ostajana sekä asiantuntijana Taideteollisen korkeakoulun IADE-yksikössä, Finprolla vastaten luovien alojen yritysten kehittämisestä sekä riippumattomana konsulttina Plikka Projects -yrityksessään.

Edward Höglund johtaa Epidemic Soundin kasvu- ja markkinointitiimiä vauhdittaen yrityksen kasvua digitaalisissa kanavissa. Höglund aloitti uransa ruotsalaisen mediayhtiö Modern Times Groupin CEO-traineena. Vuonna 2013 hän siirtyi Pohjoismaiden suurimmalle monikanavaverkosto United Screensille, jossa hän vastasi verkoston tubettajista ja muista online-sisällöntuottajista. Höglundilla on vankka tausta online-sisältöjen ja monikanavaverkostojen kehittämisestä ja kasvattamisesta.

Heikki Laaninen on 5th Wave Brands –lisensointitoimiston toimitusjohtaja ja yksi perustajajäsenistä. Ennen yrittäjän uraansa Laaninen työskenteli Lisensointi managerina Rovio Entertainmentilla ollen alusta asti mukana laatimassa Rovion kansainvälisesti menestynyttä lisensointiohjelmaa. Laaninen on työskennellyt bränditoimistossa Hollannissa ja opiskellut Aalto Yliopiston taideteollisessa korkeakoulussa luovan talouden johtamista.

Metsämarja Aittokoski on Aittokoski Experience Oy:n toimitusjohtaja ja perustaja. Metsämarja on kehittänyt, käsikirjoittanut ja ohjannut lukuisia lasten sisältöjä mm. Ylelle ja MTV:lle tuotantoyhtiönsä Sun In the Eyen kautta. Pikkuli-animaatiosarja ja lisensointituotteet perustuvat Metsämarjan kirjoittamaan lastenkirjaan. Pikkuli-animaatiosarja on myyty yli 20 kanavalle ympäri maailman, ensimmäiset Pikkuli-tuotteet tulivat marketteihin loppukesästä 2017.